Jak przygotować czterokołowiec do sezonu zimowego?

Zimowe miesiące to wyjątkowo wymagający czas dla wozu. Mimo, iż pojazdy mają coraz w wyższym stopniu zaawansowane systemy a także wyrafinowane rozwiązania, to w dalszym ciągu w kilku podstawowych aspektach zimą wymagają szczególnej troski z naszej strony.
Nieustanna wilgoć, niskie temperatury, środki chemiczne i piasek, którymi posypywane są drogi, to wyłącznie niektóre czynniki, które znacznie ograniczają eksploatację wozu zimą.

Drewno w zakładzie stolarskim

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com
Jednakże sama wymiana gum nie starczy, by zapewnić sobie komfort podróżowania w tym szczególnym okresie. Wymiana gum też jest ważna, gumy muszą mieć odpowiedni profil (sprawdź ofertę kształtowników zimnogiętych http://www.aner.com.pl/kategorie/ksztaltowniki-zimnogiete).
Powinniśmy też pamiętać o przetestowaniu i przygotowaniu paru newralgicznych elementów samochodu. Przed zimą samochód powinniśmy gruntownie umyć tak z zewnątrz, jak też wewnątrz. Nigdy nie wiemy kiedy zimowa aura pozwoli na powtórne zadbanie o lakier czterokołowca. Przy tej okazji można ochronić lub polecić ochronę lakieru twardym lakiem. Dzięki temu zabiegowi wóz będzie trudniej się brudził oraz łatwiej go wyczyścimy. Dokładne umycie pozwoli także na ocenę stanu powłoki lakieru. To dobra okazja do wyeliminowania drobnych ognisk korozji, które zimą, w kontakcie z solą z szos mogą stać się poważnym problemem. Nadwozie to także zamki i gumowe uszczelki. Zimą guma może przymarzać do metalowych nawierzchni karoserii, zaś próba otwarcia drzwi, jakich uszczelka (zobacz: uszczelki do okien) przymarzła, skończyć się może jej uszkodzeniem. Dlatego gumowe części warto posmarować preparatami na bazie silikonu. W wypadku zamków powinniśmy wyekwipować się w specjalny odmrażacz.

W żadnym przypadku nie wolno smarować zamków preparatami, jakie akurat mamy pod ręką, gdyż najczęściej da to efekt przeciwny do wyczekiwanego.

Komentarze są wyłączone.