Jak niezwykle istotne są tulejki w pracy zawieszenia w aucie?

Zdawać by się mogło, że taka mała część podwozia nie powinna sprawiać znacznego kłopotu. Podstawową rolą tych elementów jest tłumienie nawet małych drgań, jakie występują podczas pracy jezdnego systemu w aucie.
Zawsze początkowym tłumikiem wstrząsów jest opona, ale wszystkich nierówności nie jest w stanie wytłumić.

wózek widłowy

Autor: barockschloss
Źródło: http://www.flickr.com
Fundament pod budowę domu jednorodzinnego

Autor: NIOSH
Kolejnym tłumikiem jest tuleja podwozia, gdyż resor oraz amortyzatory przyjmują znaczniejsze nierówności. Inną funkcją tulei jest zmniejszenie naprężeń w układzie podwozia. Łączniki oraz stabilizatory działają w sposób wynikający z ich budowy, lecz także znoszą obciążenia we wszelakich kierunkach.

Interesujesz się owym zagadnieniem? Przeczytaj zatem dalej hurtownia kwiaty sztuczne o tym punkcie w kolejnym wpisie, który dla Ciebie opracowaliśmy. Myślimy, że Ci się podoba.

Wszystko nie mogłoby zostać połączone ze sobą na sztywno, gdyż elementy podwozia byłyby poddawane niezwykle dużym obciążeniom. Wtedy po jakimś okresie zaczęłyby wyginać się i pękać.

Urządzenia

Autor: www.eecpoland.eu
Źródło: www.eecpoland.eu
Wszyscy specjaliści wiedzą jak ważne są tulejki metalowo-gumowe. Są to zużywające się najszybciej elementy podwozia. Kiedy zaczynają łapać luzy powodują hałas. Nawet nieduży luz na tulei można słyszeć, a bardziej znaczący także odczuwać. W co poniektórych modelach aut, tuleje zużywają się już po przejechaniu 10-15 tysięcy km. Dużo zależy od jakości wspomnianych części. Kiedy tuleja (zobacz tuleje z brązu) zużyje się, trzeba ją wymienić. Trzeba jednak pamiętać, że nie każda konstrukcja pozwoli na to. Czasami wymiana tulei się po prostu nie kalkuluje. Problem mają właściciele pojazdów, w których wahacz ma niewymienne tuleje. Najlepiej tulejki zawieszenia wymieniać jest parami. Zużycie tulei z jednej strony oznacza, że ta po drugiej stronie też okaże się niebawem do wymiany.

Wymiana tulei w wahaczach powinna być przeprowadzana na hydraulicznej prasie. Powinno się to odbywać wolno i precyzyjnie tak, żeby tuleja była dobrze wciśnięta. Złe wciśnięcie tulei może zepsuć wahacz.

Komentarze są wyłączone.