
Z tego powodu właściciele znanych sklepów wykupują reklamy w telewizji, które docierają do szerokiego grona klientów. Do najbardziej specyficznych metod promocji właściwych dla sklepów należy jednak drukowanie gazetek reklamowych. Są to charakterystyczne druki dzięki którym możliwe staje się powiadomienie klienta zarówno o towarach dostępnych w sklepie, jak i o obecnych akcjach czy promocjach.
Powtarzające się elementy gazetekGazetki promocyjne drukowne są zarówno przez największe, jak i przez nieco mniej znaczące sieci sklepów. Są to w większości przypadków sklepy spożywcze, zdarzają się jednak także drogerie. Jednym z głównych elementów tych druków, jaki powinien się tam znaleźć, to część z informacjami na temat kontaktu. W miejscu takim zwykle znajdują się adresy wszystkich lub najbardziej znaczących sklepów tej sieci na terenie Polski. Zawsze również w tym miejscu podany jest adres strony WWW sklepu, a także adres. Stałym elementem jest numer infolinii telefonicznej, na którą mogą dzwonić klienci w razie zastrzeżeń lub niejasności związanych z ofertą.
Gazetki w wersji nowoczesnejStandardowy sposób wytwarzania i dystrybucji gazetek reklamowych opiera się na drukowaniu ich w wielkich nakłądach i dostarczaniu klientom do miejsc zamieszkania.