Co zrobić, by nasze opony były w dobrym stanie długi czas? O jakich rzeczach na pewno trzeba pamiętać?

Czasami przychodzi ten moment, kiedy musimy naprawić oponę. Myślimy wtedy, w jaki sposób to zrobić? W jaki sposób obchodzić się z ogumieniem naszego wozu, aby nie pogorszyć jeszcze bardziej usterki. Sporo napraw okaże się dla nas zbyt trudna, w tej sytuacji warto skierować swoje kroki do profesjonalnego serwisu wulkanizacyjnego, przykładowo naprawa opon, w niektórych zaś przypadkach można spróbować własnych sił.

opony - wymiana

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Na wstępie warto wspomnieć, że bardzo zabójcza dla ogumienia naszego samochodu jest ostre wchodzenie w zakręt i dość mocne hamowanie, szczególnie w autach, jakie nie są wyposażone w antypoślizgowy system ABS.

W zalewie otaczających nas wiadomości niełatwo jest znaleźć naprawdę przydatne informacje. Z tego powodu jeżeli ciekawi Cię ten post, to koniecznie zobacz rekomendowane info (https://transcomp.pl/oferta/systemy-informacji-przestrzennej/).

Czasami nawet wystarczy jedno dość mocne hamowanie na przyblokowanych oponach, by spowodować tak zwane “przypalenie” opon.

Opony (naprawa opon GENT) po tego typu wyczynie są już niestety do wyrzucenia. Te same rezultaty w postaci punktowego, gwałtownego oraz mocnego tarcia mogą przysporzyć wadliwe hamulce, często w skutek nierównego zużywania się bębnów albo niewłaściwie wyregulowanych okładzin hamulcowych. Nierównomierne ścieranie czoła bieżnika może również wskazywać na zbyt nadmierne luzy w zawieszeniu lub też układzie jezdnym, a także wyeksploatowanie amortyzatorów.

Ten tekst, który teraz analizujesz posiada interesujące informacje, lecz jeżeli pragniesz zdobyć podobne wiadomości na opisywany wątek, to sięgnij po źródło (http://www.artmech.pl/).

Jednostronne zużywanie bieżnika natomiast może świadczyć o braku odpowiedniej geometrii zawieszenia. W dosyć zadbanych samochodach o dobrym stanie technicznym, całkiem spory wpływ na trwałość ogumienia ma dbałość o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w kołach. Zbyt wysokie ciśnienie spowoduje, iż z nawierzchnią będzie współpracować jedynie środkowy pas czoła bieżnika. A to przekłada się na szybsze jego zużywanie. Natomiast za małe ciśnienie powoduje złe odkształcenie się opony.

przechowalnia opon

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

W tej sytuacji opona styka się z nawierzchnią jedynie na krawędziach czoła bieżnika, a te szybko się wycierają. Co najgorsze zniekształcenia boków opony będą skutkować podniesioną temperaturą i zniszczeniem konstrukcji. I jeszcze jedna uwaga na koniec. Nim założysz opony, przykładowo w czasie
wiosennej zmiany kół, koniecznie je dokładnie sprawdź. Sparciała guma niestety dyskwalifikuje oponę, która nadaje się jedynie na śmietnik – strona internetowa tutaj. Tak zniszczona guma jest zwyczajnie niebezpieczna, gdyż nie posiada ona przyczepności. Można taką sytuacje porównać do tego jakby jechała po lodzie. Ten krótki tekst powinien nam uzmysłowić jak niebezpieczny jest zły stan naszego ogumienia. Jak widzimy to nie tylko kwestia estetyki.

Komentarze są wyłączone.