Sam billboard to nie wszystko. Niezbędna jest jeszcze konkretna wiedza, ażeby go dobrze zaprezentować

Który billboard spowoduje, że przekaz reklamowy będzie docierał do potencjalnych klientów? W jaki sposób stworzyć taki typ wielkoformatowego przekazu reklamowego, który będzie gwarantował dużą skuteczność? Wiele osób, które zajmują się wymyślaniem przekazów reklamowych zewnętrznych za najważniejsze uważa kierowanie się gustem, kreatywnością czy interesującą oprawą, w międzyczasie jednak nie pamiętając o podstawowym zadaniu billboardu, czyli, aby dokonać sprzedaży, powinno się umieć przykuć wzrok, przekaz reklamowy musi zapaść w pamięć. Tak działa najlepiej zaprojektowany billboard.

biollboard

Autor: Mike Linksvayer
Źródło: http://www.flickr.com
Miejmy na uwadze więc, że potrzebna jest podstawowa wiedza z zakresu percepcji, czyli tego, jak spostrzegamy, a równocześnie o tym, w jakim miejscu dana reklama powinna zostać umieszczona – sprawdź billboardy.

Sądzisz, że wymienione informacje są absorbujące? Super, zatem na pewno szczegóły tu blockout umieszczone też Cię zaciekawią.

Spostrzeganie reklamy zewnętrznej ma w tak naprawdę charakter zmienny. Klient jest w ruchu, więc oddziałowują na jego percepcję prawa związane z sytuacją obiektów dynamicznych. Tego typu więc percepcja rządzi się specyficznymi prawami, zgoła odmiennymi niż przykładowo percepcja reklamy prasowej.

Masz chęć na podobną informację na opublikowany tu wątek? Jeżeli tak, to śmiało kliknij ten link – to ważna propozycja (https://www.ksiegowi-doradcy.pl/aktualnosci/37).

Musimy również pamiętać, iż spora część billboardów zamontowana musi być pod kątem, co znacząco obniża odbiór przekazu reklamowego.

Ważne więc, by dobrać właściwe wielkości czcionek i rozmiarów obiektów. Najistotniejszym błędem w tego typu przekazie reklamowym są na przykład zbyt małe kontrasty. Litery w ruchu więc mogą rozmazywać się z tłem, więc przekaz reklamowy staje się nieczytelny. Odmienne, niezwykle istotne reguły kontrastu w tego typu reklamie to na pewno pora roku o obiekty, które umieszczone są za billboardem – polecam stronę. Musimy pamiętać, że klient, który

billboard

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

powierza nam zrobienie tego typu reklamy pragnie, aby była ona zauważona nie tylko w godzinach porannych i popołudniowych, ale również wieczorem. Nawet, gdy taka reklama będzie oświetlona to w końcu pozostają miejsca mniej widoczne.

Projektując więc reklamę na jesień i zimę pamiętajmy, by odpowiednio współgrała ona z tłem. Ponadto, projektowanie reklamy na wiosnę i lato też ma pewne wymogi, taka reklama musi być dobrze widoczna w intensywnym słońcu. Stosujmy się więc do tych wytycznych, bo billboard oferuje mnóstwo możliwości, warto więc je wykorzystać.

Komentarze są wyłączone.