Materiały marketingowe w sieci internetowej nie mają szans zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie teraz

W dobie kompresowania wszelkiego typu treści coraz częściej zadajemy sobie pytanie, czy druk ich na papierze jest nam jeszcze przydatny? W podróż, zamiast czterech powieści, zabieramy tablet z obszerną biblioteką. Czytanie gazet niejednokrotnie zastępujemy obserwowaniem witryn informacyjnych. Niektórzy są lojalni wobec wydrukowanych pozycji. Czy jest ewentualność, by przestano korzystać z druku reklamowego?

Bilboard

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu
Wydaje się, że nie ma takiej obawy. Nie chodzi tu tylko o powieści, ale również o druk (zobacz pozostałe informacje na stronie http://www.studioprinter.pl) promocyjny, np. na potrzeby reklamy. Dziedzina ta rozwija się i coraz częściej możemy dostrzec firmowe nadruki na koszulkach, pendrive’ach czy też smyczkach. Baner reklamowy na witrynie internetowej przyciąga wzrok o wiele gorzej, niż wydrukowany plakat umieszczony przy ruchliwej ulicy – banery reklamowe dla Twojej firmy.

W obecnej epoce powszechnego dostępu do danych, coraz bardziej staramy się uciec od reklam, a materialne ulotki są czymś fizycznym, co ciężej obejść od treści ukazywanych na portalach internetowych. Wypromowanie marki jest coraz trudniejsze, bo rynek przepełniony jest rozmaitymi konkurencyjnymi ofertami. Analiza znaczenia druku na rynkach zachodnich wykazała, że przedsiębiorcy pójdą w stronę druku kreatywnego. Nawet wydruk na kartkach papieru będzie musiał zawierać przyciągające potencjalnego klienta elementy, tj. krótka historyjka, kolorowy komiks czy też interesująca krzyżówka na odwrocie informacji o usłudze.

Przydrożny baner reklamowy także z pewnością przeżyje przemianę i przekształci się w intrygujące dzieło sztuki. Nie odstąpimy od kopiowania na rzecz oryginalnego malarstwa, jednakże wiedza, że komputer zawsze będzie można odciąć od prądu, na pewno skłoni działy marketingu do dalszego fizycznego unaoczniania idei promowanych produktów.

Druk przetrwa, mimo że nie będzie już nigdy jedyną metodą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny schemat wypatrywania gazeciarza, który kojarzymy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie wróci. Druk użyDruk (www.jmhologramy.pl)y się zrewolucjonizował od tamtego momentu i będzie nadal podlegał postępowi. Możliwe, że coraz częściej wykorzystywane drukarki 3D zmienią płaskie billboardy w obiekty przestrzenne. Jest to coraz częściej spotykana praktyka.

Komentarze są wyłączone.