Wymiana ogumienia letniego na zimowe, co warto wiedzieć

Polskich kierowców nie dotyczy przepis odnoszący się do wymiany opon letnich na zimowe, mimo że w wielu krajach Europy taki nakaz funkcjonuje. Nie zmienia to jednak faktu, że z chwilą nadejścia zimowych dni, do wulkanizatorów ustawiają się długie kolejki właścicieli samochodów chcących dokonać wymiany opon letnie na zimowe.

Pierścienie zabezpieczające
Zmiana opon letnich musi łączyć się z przeglądem ich stanu technicznego, prawidłowo przeprowadzoną konserwacją oraz ochroną miejsca w którym będą przechowywane do przyszłego sezonu. Przed zamontowaniem opon zimowych, podobnie wypada się im gruntownie przypatrzeć. Szczególną uwagę zwrócić trzeba na głębokość bieżnika.

Nadto płytki bieżnik obniża przyczepność i kontrolę nad pojazdem. W Polsce obowiązują przepisy, które wyraźnie mówią, iż wysokość bieżnika nie powinna być mniejsza niż 1,6 mm. Fachowcy zalecają jednak wymianę opon, kiedy bieżnik ma wysokość minimalną 4 mm, gdyż w zimie jazda samochodem poniżej takiej wartości może być zgubna w skutkach.

W samochodach ciężarowych montaż ogumienia, jest czynnością nieco bardziej problematyczna, która powinna być przeprowadzana przez fachowców. Do tego rodzaju prac niezbędny jest bowiem profesjonalny sprzęt – np. narzędzia przykręcające pierścienie zabezpieczające – pierścienie do uszczelniania.

Koła są narażone na duże przeciążenia, dlatego źle przykręcone mogą odpaść w czasie jazdy.

Jeśli szukasz interesujących informacji na opisywany temat, odwiedź producent szkła hartowanego nas, a zapewne znajdziesz interesujące fakty.

Nie możemy również przykręcić ich zbyt mocno. Przy wykonywaniu tego typu prac pojazd musi być podniesiony i umocowany w bezpieczny sposób, zaś przykręcanie kół powinno przebiegać precyzyjnie i zgodnie z zaleceniami producenta.

Wypada także skontrolować, czy opony nie posiadają ukrytych defektów na bokach, i powierzchni samego bieżnika. Przed założeniem opon wskazane jest przeprowadzić ich wyważenie oraz skontrolować ciśnienie, ponieważ nieodpowiednio wyważone, sprawiają, że zaczniemy odczuwać wibracje na kierownicy. Trudniej będzie zapanować nad kierownicą Koniecznie sprawdźmy stan wentyli – guma ulega po codziennej eksploatacji i wentyle często wymagają wymiany.

Komentarze są wyłączone.