Na jakiej zasadzie funkcjonują siłowniki elektromechaniczne? Co musimy o tym wiedzieć?

Siłownik elektromechaniczny wbrew pozorom nie ma skomplikowanej budowy – jest zbudowany z silnika oraz przekładni, która zmienia ruch obrotowy wirnika na liniowy ruch tłoka. By można było zyskiwać znaczne siły na końcówce tłoka, najbardziej często wykorzystywane są przekładnie wielostopniowe.

Siłowniki elektromechaniczne różnią się w budowie od rodzajów pneumatycznych oraz hydraulicznych. Należy przyznać, iż różnice są znaczne. Nie będzie napędzać ich bowiem powietrze sprężone lub olej tłoczony pompą, ale energia elektryczna, co sprawia, że sterowanie oraz obsługa tego typu siłownika jest prostsza i bardziej tania. Nie trzeba więc się obawiać nieszczelności, jaka mogłaby się pojawiać w układzie zasilania siłownika. Tego typu nieszczelności mogłyby odpowiadać za zmniejszenie siły funkcjonowania siłownika albo ubytek czynnika napędowego – oleju albo powietrza. Aby dowiedzieć się więcej sprawdź siłowniki elektroniczne.

Nie jesteśmy zmuszeni wymieniać drogich pomp czy sprężarek, które oczywiście dosyć naturalnie się zużywają. Instalacja, jaka steruje siłownikiem elektrycznym jest o wiele mniej skomplikowana, a dzięki temu tańsza oraz bardziej prosta w montażu. Jak funkcjonuje taki siłownik (strona www)? Jego zasada działania jest mało skomplikowana.

Obecnie ciężko jest znaleźć rzeczywiście nieszablonowy serwis. Jeśli odczuwasz taki sam problem, to zalecam ten portal (http://www.dynamic-ht.com/PL-pl/produkty/kleje-termotopliwe/). Są w nim zawarte emocjonujące wiadomości.

Silnik elektryczny przy wsparciu przekładni obraca śrubą napędową, po której przesuwa się nakrętka. Do nakrętki zamocowany jest tłok. Ruch nakrętki po śrubie zapewnia ruch całego tłoka.

Profesjonalne serwomotory
Dzięki takiej budowie siłownik jest w stanie utrzymać włożony na niego ciężar także wtedy, kiedy odłączone jest od niego zasilanie. Wielostopniowa przekładnia, a szczególnie śruba napędowa oraz nakrętka sprawiają, że układ jakby sam się wyjamowuje, co oznacza, że nie można wcisnąć albo wyciągnąć tłoka, jak nie funkcjonuje silnik.

Wiadomo, że gdy na siłownik postawimy zbyt duży ciężar to może się to zmienić, a to z tego powodu, że siłownik ulegnie uszkodzeniu. Są różne rodzaje siłowników, przykładowo niektóre mogą posiadać zainstalowane wyłączniki krańcowe schowane wewnątrz silnika, których sygnał nie wyprowadza się z siłownika do układu sterującego. W tego typu okoliczności to one odłączają napięcie od silnika w danym kierunku. Ruch tłoka w odmiennym kierunku będzie dopiero wykonany, jak odwróci się polaryzacja napięcia zasilania siłownika.Dużo szczegółów znajdziesz na stronie .

Komentarze są wyłączone.