Każdorazowe upewnianie się w temacie zdatności maszyny budowlanej. Co należy sprawdzić?

Bycie zawodowym operatorem maszyny budowlanej, to nie jedynie spełnianie swych obowiązków, które zleca przełożony, co więcej nie jest to robota w pojedynkę. Ty oraz twoja maszyna jesteście zespołem. Każdy operator rozumie, jak z upływem czasu maszyna staje się współpracownikiem, na tyle bliskim, iż nie moglibyśmy operować inną maszyną.

ulotki i wizytówki

Autor: Paul Stainthorp
Źródło: http://www.flickr.com
Dlatego należy codziennie o nią dbać.
przesyłka

Źródło: pixabay.com

Bardzo duża odpowiedzialność spoczywa na barkach operatorów, którzy wykonują pracę w miejscach gdzie jest mnóstwo pyłu lub maszyna pracuje w gorącym i wilgotnym powietrzu w temacie molykotu.Podzespoły szybciej się niszczą w powyższych warunkach, toteż każdodniowe sprawdzenie stanu i sprawności maszyny jest wprost obowiązkiem. Do wszystkich maszyn dołączona jest tak zwana „DTR-ka”, to jest dokumentacja techniczno-ruchowa, która jest niezbędnikiem każdego operatora. Rutynową kontrpotrzebujolę sprawności i stanu maszyny powinniśmy rozpocząć od stwierdzenia poziomu płynów, zarówno w układzie jezdnym jak i roboczym. Następnym krokiem będzie, jeżeli maszyna pracuje w środowisku intensywnie zapylonym, zobaczenie stanu filtra powietrza. Gdy wypełnimy wymienione czynności pozostaje jeszcze jedno przed zapaleniem silnika, otóż czy wszystkie części pracujące są dokładnie nasmarowane. W DTR-ce zapewne odnajdziesz instrukcję, jakie części wymagają smarowania i miejsca w których znajdują się są zawory. Najlepszym smarem dla elementów pracujących w wysokich temperaturach oraz przy dużym zapyleniu są suche smary syntetyczne Molykote (znajdź więcej). Te smary – więcej treści na ten temat -, produkowane przez Down Coming sprawdzają się właśnie tam, gdzie panują, prócz ekstremalnych temperatur, ogromne naciski, drgania i wibracje i gdy wymagane jest smarowanie długookresowe oferta tutaj. Części, na jakie nałożony został „suchy” smar mogą być, bez jakichkolwiek problemów płukane pod wodą, ponieważ są one odporne na działanie wody, jak i silne strumienie ciśnieniowe.

Po zbadaniu zdatności maszyny do roboty nie pozostaje nic innego, jak zaplić silnik i jeszcze nim wyjdziecie aby zrealizować zadania, trzeba jeszcze przy włączonym silniku, sprawdzić czy nigdzie nie ma przecieków.

Komentarze są wyłączone.