Rozrząd w pojeździe. Co to jest? Jak o to zatroszczyć?

Każda znajoma nam współcześnie postać pojazdu mechanicznego, która jest napędzana przy korzystaniu z silnika tłokowego, posiada w swym wnętrzu w „rzecz”, którą nazywa się właśnie mianem rozrządu.

Na szczęście, sposobów dających szansę nam na dbanie o podzespoły rozrządu, na które zawiera się pasek zębaty oraz koło pasowe jest co niemiara. Najistotniejszym i najłatwiejszy jednocześnie jest przejechanie się do mechanika samochodowego z racji potrzeby zrobienia standardowej przeglądu auta. Powinno to odbyć się po przejechaniu od stu pięćdziesięciu tys. km do maksymalnie dwustu w okoliczności nabyciu samochodu nowego.

samochód

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

Okoliczność rysuje się nieco inaczej w sytuacji kiedy kupujemy maszynę używaną, a w sytuacji kiedy auto (sunrent – bus 9 osobowy warszawa) zakupione używane nie posiada klarownej historii usterek. W takim przypadku powinno się udać do serwisu niezwłocznie po zakupie auta – poznaj ofertę Marat. Drugim dość istotnym metodą jest kontrolowanie czy podczas rutynowej działania maszyny nie dochodzi do uciekania oleju niedaleko osłony paska rozrządu.

Jeśli niniejszy materiał jest dla Ciebie przydatny, sprawdź źródło (http://hurtopony.pl/opony-do-samochodu/audi/q3) a znajdziesz tam dodatkowe informacje. One również z pewnością okażą się dla Ciebie interesujące.

Jest to ważne ze względu na ewentualną możliwość odprysków oleju na gumę, z której jest złożony pasek. W opisanej sytuacji może pojawić się problem zniszczenia gumy w okoliczności czego może dochodzić do pęknięcia paska oraz zgięcia wałków rozrządu.

Notorycznym przypadkiem, kiedy dochodzi do uszkodzenia rozrządu jest chęć uruchomienia maszyny w momencie, kiedy samochód znajduje się na holu. Wynika to z tego, kiedy dużo osób stara się wtedy uruchomić auto przy natychmiastowym spuszczeniu sprzęgła – zerknij tutaj. Wtedy nasz system po prostu nie daje rady nadążyć za wałem korbowym, co skutkuje często zerwaniem samego paska.

Da się to ominąć dzięki wolne luzowanie sprzęgła i normalniejszy rozruch pojazdu. Ostatnią ważną sprawą jest po prostu umiejętna jazda. Sam rozrząd jak już wspomniano odpowiada za działanie maszyny i to jak funkcjonuje znacząco przekłada się na jego głośność, tak więc w sytuacji, kiedy głośność działania podniosła się w kabinie kierowcy jest to słyszalnym ostrzeżeniem, że z naszym rozrządem jest coś nie tak.

Komentarze są wyłączone.