Jak dobierać dywany do placówek oświatowych? Na co zwrócić uwagę?

Kiedy zbliża się koniec szkolnego roku, to w wielu szkołach i przedszkolach wykonuje się mniejsze albo większe remonty. Te bardziej znaczne naprawy przeprowadzane są rzadko, raz na pewien czas, mniejsze zaś dosyć często.

Przedszkole i zabawa

Autor: Sztuka Dwadziesciaczteryh
Źródło: http://www.flickr.com
Musimy jak najbardziej wymienić część mebli lub ozdób, a także dywanów.
Przed zakupem należy pomyśleć nad jego właściwym rozmiarem. Przez to powinniśmy wziąć pod uwagę jaki jest rozmiar sali, w jakiej dywan będzie rozłożony. Przedszkolne sale jesteśmy w stanie właściwie podzielić na 3 grupy, które określają nadające się rozmiary. Do małych sal najbardziej odpowiednie są dywany do przedszkola w rozmiarach 2 na 3 metry. Jeśli planujemy położyć dywan – odwiedź nas – od ściany do ściany, to bardziej korzystnie zdecydować się na wykładzinę dywanową, którą zamontujemy na stałe do podłoża.
Dywan zaś najlepiej wybrać w ten sposób, by jego wzór był widoczny i niekoniecznie zasłonięty przez mebel. W większych salach są oczywiście większe możliwości, można więc wybrać parę wariantów. Jednym z nich jest dobór dywanu dużego lub nawet bardzo dużego. W tej sytuacji oscyluje on w granicach 2 na 4 metry, a nawet 4 na 5 metrów. Tego typu wielkość jest bardzo często odpowiednia i jeden dywan (meble metalowe do salonu) jest wystarczający. Najbardziej problematycznym do zagospodarowania terenem są wąskie, ale długie sale. W takiej sytuacji wybiera się najczęściej dywany przedłużane, które tworzą wrażenie większego chodnika dywanowego.
Ciekawym przykładem jest wielkość 2,4 na 4 metry.

Tak więc w takim wypadku można pomyśleć o dodaniu stref za pomocą małych dywanów, które będą odpowiadać kolorystyce lub wzorem do najważniejszego dywanu w sali. Miejmy na uwadze, że dywan do szkoły czy przedszkola zawsze warto wybierać tylko w specjalistycznych sklepach, które świadczą swoje usługi sprecyzowanej grupie docelowej, jednostkom oświatowo -wychowaWCzym-

Komentarze są wyłączone.