Plusy programów lojalnościowych

Doliczenie się wszystkich programów lojalnościowych funkcjonujących na rynku byłoby prawdziwym wyzwaniem. W gruncie rzeczy, przy każdym kupnie produktu czy usługi pyta się nas, czy zbieramy punkty na specjalną kartę. I nie powinno nas to dziwić ponieważ z ang. ”loyalty program” to jedno z najprężniej rozwijających się w tej chwili narzędzi marketingowych. Służy do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi klientami.

karty lojalnościowe

Autor: Martijn van Exel
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe opierają się na różnych zasadach. Jednak powszechnie stosowaną formą korzyści jest premiowanie każdego zakupu punktami, proporcjonalnie do wydanej kwoty. Tego typu gratyfikację stosują przeważnie sieci hipermarketów.

Dlaczego powinniśmy zdecydować się na owe działania marketingowe? Fundamentalnym powodem jest wsparcie sprzedaży poprzez poprawę oferty – polegające na przekonaniu konsumentów by skorzystali z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów lub obcowania z daną marką. Właściwie dobrana strategia programu gwarantuje wzrost zysków ze sprzedaży, a to najbardziej istotna, wymierna zaleta. Zezwala również na zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą nam informacji o swoich przyzwyczajeniach konsumenckich, co z perspektywy firmy jest wiedzą nieocenioną.

Międzynarodowe sieci hipermarketów, wykorzystując dane o produktach

karta lojalnościowa

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com

kupowanych przez ich klientów, wysyłają im interesujące promocje spersonalizowane opierając się na ich historii zakupów. Konsument dostaje wówczas oferty promocyjneodpowiadające jego potrzebom.

Często proponowanie członkostwa w programie lojalnościowym kierowane jest do tych klientów, którzy już znają markę oraz korzystają z jej usług. Przez to mają gwarancję, że zaufanie, którym nas obdarzyli jest docenione i nagradzane. Idealnym przykładem na to są linie lotnicze. Sondaże mówią, iż aż 80procent osób zaangażowanych w program lojalnościowy decyduje się na zakup kolejnych biletów, by uzyskać większa liczbę bezpłatnych kilometrów.

W internecie znajdziemy sporo firm wspomagających sprzedaż. Wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarce frazę: pełna obsługa programów lojalnościowych. Dzięki ich działalności mały czy duży sklep, restauracja czy punkt usługowy, może zdecydować się na własny program lojalnościowy, przynosząc korzyści i firmie i jej klientom.

Komentarze są wyłączone.