Press "Enter" to skip to content

Gdzie możemy kupić używane części do czterokołowca

Naprawa wozu nie zawsze musi wiązać się z zakupem nowych (drogich) elementów. Wiele fragmentów można zastąpić zamiennikami z drugiej ręki albo ze złomowiska. Naprowadzamy na co uważać w trakcie zakupów części używanych. W którym miejscu możemy dostać używane części najoszczędniej? Niewątpliwie na złomowisku. Względnie na giełdzie albo aukcyjnych serwisach on-line.

części samochodowe

Autor: Dylanlspangler
Źródło: http://www.flickr.com
Czy to jednakże pewne i warto w ogóle inwestować w „złom”? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, albowiem wszystko zależy od elementu, jaki chcemy zakupić. W niektórych przypadkach (przykładowo pierścień oporowy) może wiązać się to z dużym ryzykiem, w innym używaną część możemy ocenić na oko i śmiało instalować w pojeździe. Elementy przede wszystkim należy podzielić na 2 grupy: elementy mechaniczne oraz blacharskie. Z pierwszymi musimy uważać, ponieważ sprzedawca „naciągacz” może nam proponować kota w worku.

części zamienne

Autor: Umberto Brayj
Źródło: http://www.flickr.com

Silnik, skrzynia biegów, amortyzatory – tego „gołym okiem” nie ocenimy. Nie zmienia to jednak faktu, iż czasami gra jest warta świeczki. Jeśli na przykład nowa automatyczna skrzynia biegów kosztuje dwadzieścia tys. zł, a wykorzystywaną otrzymamy za np. 1000 zł (poznaj tutaj). Nawet gdy przy pierwszej próbie okaże się ona nie do końca efektywna to za kupno + montaż + demontaż zapłacimy na pewno mniej niż za nowy egzemplarz. Należy tylko uważać na elementy, które w konkretnym wzorniku psują się cyklicznie. W wypadku fragmentów karoserii (np. błotnik) nie zachodzi żadne ryzyko zakupu w stanie używanym. Bardzo często będzie to nawet lepsze i tańsze podejście aniżeli zastosowanie nowiutkiego zamiennika.

Bez względu na opłacalność przestrzegamy przed kupnem na złomowiskach (przede wszystkim) części posiadających wpływ na bezpieczeństwo pasażerów na przykład elementów zawieszenia lub systemów pirotechnicznych – napinaczy pasów. Za cały silnik benzynowy do znanego modelu auta (o ile nie jest to jakaś szczególnie poszukiwana jednostka) musimy zapłacić od 800 do 4 tys.

Czy ta publikacja była według Ciebie absorbująca? Jeśli tak, to notabene więcej zobaczysz tutaj (https://alwro.com.pl/obrobka-cieplna/), który także rozpatruje taką tematykę.

zł. Za takowe kwoty nie da się zrealizować poważnej naprawy napędu, o solidnym kapitalnym remoncie nie wspominając (znacznie więcej zobaczysz na www). Uwaga! Nawet jeśli zbywca wykorzystywanego silnika daje gwarancję rozruchową, to i tak ryzykujemy, że w razie wpadki sami uiścimy za ponowny demontaż a także montaż.

Comments are closed.