Press "Enter" to skip to content

Jak działać, gdy urządzamy biuro w domu?

Dużo ludzi pracuje w mieszkaniu. Dzięki temu, iż globalna sieć jest coraz wydajniejsza i tak na dobrą sprawę ma ją każdy, praca w mieszkaniu jest wykonalna. Zawodowe obowiązki można wykonywać niemal identycznie jak w biurze. Jakby nie patrzeć masz doskonały kontakt z klientami, kolegami z pracy czy szefem. W tradycyjnym miejscu pracy poza tym pracownicy zazwyczaj nie odzywają się do siebie face to face a raczej korzystają z wspólnego systemu.

biuro

Autor: Christian Schnettelker
Źródło: http://www.flickr.com
Na jedno wychodzi czy jesteś w biurze czy w domu. Ważne, że masz dostęp do programu. Do tego home office to niejednokrotnie biznes (wynajem biura Gliwice) w sieci. Aktualnie nic nie stoi na przeszkodzie, by wystartować firmę i zarządząć nią we własnym mieszkaniu. Jednak niezależnie od konkretnych działań, praca będzie szła dobrze tylko wtedy, kiedy właściwie urządzisz swoje home office – . Jak to zrobić, by home office było jak najbardziej praktyczne?

Pierwsza kwestia: dobrze jest pamiętać o wydzieleniu sobie odpowiedniej strefy wykorzystywanej do działań zawodowych. Postaw na osobny pokój albo przynajmniej obszar w ramach większego pokoju – w tym miejscu codziennie będziesz wykonywać swoje obowiązki. To istotne z perspektywy psychologicznej. Jeśli za każdym razem będziesz „przychodzić do pracy” w to samo miejsce, na pewno będzie Ci łatwiej o koncentrację. Ponadto osobna strefa, a zwłaszcza pokój, pozwala na to, by nikt Ci nie przeszkadzał. Jeżeli w

biuro

Autor: superscheeli
Źródło: http://www.flickr.com

domu są pozostali lokatorzy, będą wiedzieć, że pracujesz i nie będą Ci przeszkadzać.

Po drugie, warto postarać się o usunięcie wszystkich dekoncentrujących elementów wyposażenia. Praktyczna aranżacja miejsca pracy musi mieć małą liczbę dekoracji czy kolorowych dodatków. Każda taka rzecz odciąga Twoją uwagę, nawet jeśli nie zwracasz na to uwagi. Na biurku także postaw tylko najważniejsze przyrządy i np. pojedynczą fotografie bliskiej osoby. Jednak nie zarzucaj biurka stertą przedmiotów gdyż będzie Ci niełatwo o koncentrację.